BLINDATE ŞI AUTO

Primele piese auto incluse în patrimoniul Muzeului Militar Naţional au fost automobilele folosite de regele Ferdinand I, în timpul primului război mondial şi automobilul folosit de principele Carol în ziua de 6 iunie 1930, pentru a se deplasa de la aeroportul Băneasa la Palatul Cotroceni. Ambele piese s-au pierdut în timpul incendiului din 1938. Interesul pentru colecţie s-a reactivat în timpul celui de al doilea război mondial când Muzeul Militar Naţional a expus, evident în inters propagandistic, un număr de blindate (tancuri şi autotunuri)  sovietice, britanice şi americane, capturate pe front. Aceste piese au fost însă recuperate de Armata Roşie după 1944, colecţia desfiinţându-se. Refacerea fondului a început în anul 1949, când materialul scos din dotarea Armatei române a fost predat Muzeului Militar Naţional, iar cu acest prilej s-a constituit actuala colecţie, care cuprindea iniţial tancurile FT-17, iar R-35 şi autotunul TACAM R-2. Până în 2005, colecţia s-a mai îmbogăţit cu alte piese de valoare, cum ar fi tractorul semişenilat Famo 18 T, tancurile T-4” şi T-34, T-55, TR-580, TR-850, TR 850 M1, şenileta Renault UE (fabricată la uzinele Malaxa), autotunul SU-76, precum şi un număr de transportoare amfibii blindate, de producţie românească, sau sovietică, autocamioane si tractoare de artilerie şenilate.